MENU

niedziela, 13 stycznia 2013

Dlaczego chcę wyglądać profesjonalnie?










Jaki mam cel w tym, by dobrze prezentować się na gruncie zawodowym? Dlaczego nie wystarczy mi tiszert, sweter i dżinsy? Jeśli mamy doświadczenie w środowisku biznesowym to instynktownie potrafimy wyjaśnić fenomen naszego wyglądu. Osobiście potrzebuję jednak bardziej konkretnych odpowiedzi, które zrekompensują wysiłek prasowania kolejnych koszul. Jest kilka przekonujących mnie argumentów za dbałością o odpowiednią prezencję:      

Podkreślenie profesjonalizmu. 
Swoim strojem wysyłam otoczeniu sygnał o cechach mojej osobowości.  Znajomością zasad dress code’u przekazuję informację o tym, że jestem dojrzała, wiarygodna i profesjonalna. Wzmacniam swój autorytet oraz pokazuję, w jakim kierunku idą moje cele zawodowe.

Szacunek dla otoczenia. 
Tym, jak wyglądam nie chcę szokować ani okazywać lekceważącego stosunku. Zależy mi, by swoją prezencją wzmacniać przyjemność ze współpracy.

Tworzenie odpowiedniej atmosfery pracy. 
Stosowny wygląd tak jak nienaganne wysławianie się zobowiązuje do określonego zachowania. W środowisku zawodowym mój strój służy również  budowaniu klimatu sympatii i zaufania, i nie powinien być manifestowaniem własnej oryginalności. Zdecydowanie bardziej komfortowo pracuje się z osobami o stosownym wizerunku, niż takimi, które swoim wyglądem rozpraszają nasze skupienie. 

Ekspresja mojej osobowości. 
To mój osobisty argument. W sformalizowanym stroju czuję się po prostu pewnie. Ubiór dobierany zgodnie z zasadami dress code’u najbardziej mi odpowiada. Jest znakomitym odzwierciedleniem mojego stosunku do zawodowych obowiązków. 

Jak się ubrać, by dać wyraz swojej wiarygodności i profesjonalizmowi? O tym w kolejnych wpisach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz